loading...
به سوی نور
boss بازدید : 386 دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

به نقل از همشهری، وی به درستی خیزش ناگهانی اسمارت‌فون‌ها و شبکه‌های اجتماعی را پیش‌بینی کرد، و شواهد و مدارک زیادی وجود دارند که ثابت می‌کنند پیش‌بینی‌های جدید او نیز درحال محقق شدن هستند.

۱- بیوتروریسم در کمتر از یک سال جان ۳۳ میلیون را می‌گیرد

گیتس در ماه فوریه در کنفرانسی در مونیخ آلمان اعلام کرد که یکی از بزرگترین خطرها برای سلامت جهانی بیماری‌هایی هستند که توسط بیوتروریست‌ها از طریق هوا در مناطق مختلف پراکنده شوند. این ذرات هوابرد می‌توانند ویروس ترکیبی آبله و یا آنفولانزایی بسیار کشنده باشند.

اپیدمولوژیست‌ها معتقدند احتمال اینکه چنین فاجعه ای طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در جهان رخ دهد بسیار بالا است و طی تنها یک سال چنین اقدام ترورسیتی می‌تواند جان ۳۳ میلیون نفر را بگیرد. از این رو گیتس و بنیادش واکسیناسیون وسیع را در اولویت اول خود قرار داده‌اند.

۲- آفریقا خوداتکا‌ترین قاره در زمینه تامین غذا

گیتس در نامه سالیانه ۲۰۱۵ خود پیش‌بینی کرد که بهره‌وری صنعت کشاورزی آفریقا تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۵۰ درصد بهبود خواهد یافت و کل این قاره به خودکفایی خواهد رسید. درحال حاضر این قاره سالانه ۵۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد، حتی با وجود اینکه ۷۰ درصد از ساکنان این قاره کشاورز هستند.

گیتس در نامه خود نوشت طی ۱۵ سال آینده نوآوری در کشاورزی می‌تواند این تضاد ظالمانه را در آفریقا برطرف سازد. به گفته وی جهان امروزه از کودهای بهتری برخوردار است و محصولات کشاورزی بارورتر، مغذی‌تر و در برابر خشکسالی و بیماری مقاوم‌تر هستند، کشاورزان آفریقایی با دسترسی به این تجهیزات و فناوری‌های موجود می‌توانند بهره‌برداری کشاورزی خود را دوبرابر سازند.

۳- بانکداری موبایلی زندگی فقیران را متحول می‌کند

در کشورهای آفریقایی که درآمد‌زایی کار دشواری به شمار می‌رود، مردم معمولا برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز برای سلامت، غذا، تحصیلات یا تعمیرات گزینه‌های محدود و دشواری در اختیار دارند. گیتس معتقد است این مشکل ناشی از زیرساختارهای ضعیف بانکداری است.

وی در نامه سالیانه سال ۲۰۱۵ خود نوشت تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به دو میلیارد نفر از افرادی که امروزه دارای حساب بانکی نیستند، پول‌های خود را از طریق موبایل پس‌انداز کرده و حساب‌های خود را از همین طریق پرداخت خواهند کرد. و در همان دوران تامین‌کنندگان پول موبایلی خدمات مالی وسیعی را ارائه می‌دهند که می‌تواند سطح زندگی مردم را ارتقا دهد.

۴- تا سال ۲۰۳۵ هیچ کشور فقیری وجود نخواهد داشت

گیتس در نامه سالیانه سال ۲۰۱۴ خود به وضوح پیش‌بینی کرد که که با وجود تداوم کمک‌های خارجی به کشورهای فقیر، تا سال ۲۰۳۵ هیچ کشور فقیری در جهان باقی نخواهد ماند. باوجود نگرانی‌هایی که گیتس نسبت به بودجه تخصیص داده شده برای کمک‌های خارجی از سوی دولت ترامپ بروز داده‌است اما همچنان معتقد است این معادله در نهایت تاثیرگذار خواهد بود.

گیتس در نامه‌اش فقر را مانند بانک جهانی توصیف کرد، درآمد روزانه ۱٫۹۰ دلار و درحال حاضر مردمان ۳۵ کشور جهان در این محدوده می‌گنجند. به گفته وی تقریبا تمامی کشورها در آن زمان در سطح متوسط رو به پایین و یا چند درجه بالاتر از این سطح قرار خواهند گرفت. کشورها از همسایگان ثروتمند خود الگوبرداری کرده و از نوآوری‌هایی مانند واکسیناسیون، بذرهای بهتر و تحول دیجیتال بهره خواهند برد.

۵- جهان تا سال ۲۰۳۰ منبع انرژی پاک را خواهد یافت

یکی از امیدوارکننده‌ترین پیش‌بینی‌های گیتس در سال ۲۰۱۶ اعلام شد، وی در آن سال اعلام کرد طی ۱۵ سال آینده باد،‌خورشید و دیگر منابع انرژی پاک بیشترین بخش انرژی جهان را تامین خواهند کرد. و در نامه سالیانه ۲۰۱۶ خود نوشت چالش انرژی بسیار بزرگ است، شاید بزرگتر از تصویر بسیاری از مردم،‌اما فرصت‌ها نیز کم نیستند.

بسیاری از کشورهایی که گیتس از آنها بازدید کرده از آب یا برق برخوردار نیستند و این به آن معنی است که شب‌ها نمی‌توانند خانه‌های خود را روشن یا گرم نگه دارند و یا مغازه‌ها را باز نگه دارند و یا حتی از مراکز پزشکی حیاتی استفاده کنند. گیتس می‌گوید اگر جهان بتواند یک منبع انرژی پاک و ارزان بیابد، می‌تواند کارهایی تاثیرگذارتر از متوقف کردن تغییرات اقلیمی انجام دهد، می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر از خانواده‌های فقیر را متحول سازد.

۶- اتوماسیون مشاغل بیشماری را نابود می‌کند

گیتس می‌گوید طی ۲۰ سال آینده نیروگاه‌ها و کارخانه‌های کل آمریکا کارگزان خود را اخراج کرده و از سیستم‌های خودکار و روبات‌ها بهره خواهند برد. این روند هزاران نیروی کار در زمینه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  وی معتقد است در چنین آینده‌ای باید برای روبات‌هایی که مشاغل را در تصرف خود درآورده‌اند مالیات در نظر گرفت تا درآمد ناشی از کسب مالیات از نیروهای انسانی از بین نرود.

۷ ریشه‌کنی فلج‌اطفال تا سال ۲۰۱۹

تا پایان سال ۲۰۱۶ در سرتاسر جهان تنها ۳۷ مورد جدید فلج‌اطفال گزارش شد، درحالی که در دهه ۱۹۸۰ نزدیک به ۴۰۰ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده‌بود. گیتس امیدوار است با وجود اینکه تنها چند صد نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، فلج‌اطفال پس از آبله دومین بیماری در جهان خواهد بود که ریشه‌کن خواهد شد. وی در سال ۲۰۱۳ پیش‌بینی کرد تا ۶ سال آینده این بیماری ریشه‌کن خواهد شد، بیماری که زمانی سالانه ۴۰۰ هزار کودک را فلج می‌کرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: businessinsider.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 295
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,459
  • بازدید ماه : 3,998
  • بازدید سال : 20,904
  • بازدید کلی : 453,665