loading...
به سوی نور
Boss بازدید : 379 پنجشنبه 22 شهریور 1397 نظرات (1)

این سناریو  همانند یک کابوس است! درب آسانسور به روی شما بسته میشود، چند طبقه را طی می کند و ناگهان با لرزشی زیاد می­ ایستد. کابل فرسوده پاره می شود و شما سقوط میکنید. آیا می توانید جان خود را با پریدن در زمان مناسب نجات دهید؟

Boss بازدید : 394 سه شنبه 18 مهر 1396 نظرات (1)

نیکولا تسلا (nikola tesla) دانشمند صربستانی - آمریکایی متولد ۱۰ جولای ۱۸۵۶ در دهکده‌ی اسمیلیان امپراتوری اتریش (کرواسی کنونی) است. تسلا عناوین علمی زیادی از جمله مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک، فیزیک‌دان و دانشمند آینده‌نگر را به خود اختصاص داده است. معروف‌ترین دستاورد این دانشمند بزرگ، سیستم تامین برق مدرن جریان متناوب یا AC است.

boss بازدید : 608 چهارشنبه 28 تیر 1396 نظرات (0)

ماده تاریک تقریبأ ۸۵ درصد از مجموع جرم جهان را تشکیل می دهد و فیزیکدانان هنوز هیچ ایده ای درباره آن ندارند. اما یک فرضیه جدید ما را به هویت ماده تاریک نزدیکتر کرده است زیرا فیزیکدانان مشکوکند که ماده تاریک شاید اجرام را در طول زمان تغییر داده باشد – از ذرات شبح مانند در بزرگترین ساختارهای جهان گرفته تا حالت ابر شاره عجیب در مقیاس های کوچکتر. و به زودی ابزار اثبات آن را پیدا خواهیم کرد.

boss بازدید : 341 شنبه 24 تیر 1396 نظرات (1)

معتقد است جهان به‌جای ذره‌های کنار هم، از ریسمان‌هایی در هم تنیده تشکیل شده. او یکی از بهترین فیزیکدانان عصر ماست و بزرگترین جایزه‌ی علمی سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد. با زندگی‌نامه‌ی دکتر کامران وفا فیزیکدان شهیر ایرانی همراه به سوی نور  باشید.

boss بازدید : 220 سه شنبه 30 خرداد 1396 نظرات (0)

این کتاب به تغییر جهان‌بینی ما که در نتیجه‌ی کوشش‌های آلبرت اینشتین به دست آمده است، اختصاص دارد. در این کتاب، برگزیده‌ای از مقالات و چکیده‌ی مقالاتی جمع‌آوری شده است که بیش از صد نویسنده، مفهوم این تغییر، همراه با تاریخ این تغییرات و پی‌آمدهای حاصل از آن را بر عصر حاضر بررسی کرده‌اند.

boss بازدید : 311 جمعه 26 خرداد 1396 نظرات (0)

تا به حال فکر کرده‌اید که نور دقیقا چیست؟ همان چیزی که باعث می‌شود بتوانیم دنیای اطراف را با استفاده از دو حسگری که روی سرمان قرار گرفته ببینیم. چشمان ما، حسگرهای نور هستند. نور از آن پدیده‌هایی است که هرچند همیشه به طور مستقیم با آن سر و کار داریم و کل حیات روی زمین تحت تاثیر آن تکامل یافته، ولی صدها و بلکه هزاران سال در پی شناخت آن بودیم. فقط در یکی دو قرن اخیر بود که توانستیم شناخت به نسبت خوبی از آن پیدا کنیم، با این حال هنوز هم شناخت ما خیلی دقیق نشده است. سازمان ملل متحد، سال ۲۰۱۵ را سال جهانی نور نام‌گذاری کرده است، به همین مناسبت، این مقاله را تهیه کرده‌ایم. به راستی نور چیست؟ ماده است یا انرژی؟ ذره است یا موج؟ آیا نور فقط همان چیزیست که می‌بینیم؟ آیا اشکال دیگری از نور هم در دنیا وجود دارد؟

boss بازدید : 372 دوشنبه 21 فروردین 1396 نظرات (0)

همهِ چیزِ این ایده به نظریه ی ریسمان بر می گردد. اگرچه فعلأ هیچ شواهد تجربی برای  تأیید نظریه ی ریسمان وجود ندارد و برخی از شواهد علیه آن هست، اما این نظریه هنوز بسیار مورد توجه قرار دارد زیرا پتانسیلِ نظری اش درک شده است. یکی از چالش های  نظریه ی ریسمان این است که این نظریه مستلزم تمام ابعادِ بالاتر است که موجب می شود کار کردن با این نظریه بسیار سخت شود.

masoomeh بازدید : 562 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (3)

 

مطالعات نشان می‌دهد که قرارگیری در معرض نورهای مصنوعی آن هم پس از تاریکی هوا، کاملا غیرطبیعی است و ممکن است برای سلامت مضر باشد.

 

چراغهای روشن  هنگ کنگ و ایجاد آلودگی های نوری

چراغهای روشن هنگ کنگ و ایجاد آلودگی های نوری

به گزارش جام جم، دکتر جیسون پون، اخترشناس دانشکده فیزیک دانشگاه هنگ کنگ نزدیک به یک دهه است روی تاثیرات ناشی از آلودگی نوری مطالعه می کند. وی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: «مردم گاهی از من می پرسند که آیا عقل خود را از دست داده ام؟ آنها می گویند که آیا جز این است که شهرهایی همچون هنگ کنگ باید همیشه در نور و روشنایی غرق باشند؟ و البته این سوال که چرا نور و روشنایی را یک نوع آلودگی می دانید، پرسشی است که زیاد از من می پرسند.»

 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 216
  • بازدید ماه : 935
  • بازدید سال : 17,841
  • بازدید کلی : 450,602