loading...
به سوی نور
masoomeh بازدید : 340 شنبه 26 تیر 1395 نظرات (0)

حقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نشان می دهد که انسانهای اولیه ی غارنشین در اروپا از گوشت انسان به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزمره، تغذیه می کردند. یک مطالعه بر روی فسیل استخوان ها در اسپانیا نشان می دهد که آدمخواری یک بخش طبیعی از زندگی روزمره در حدود ۸۰۰ هزار سال قبل میان انسان های اولیه در اروپا بود.

980x

masoomeh بازدید : 454 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (2)

 

Afbeeldingsresultaat voor ‫آب آشامیدنی‬‎

 

تقریبا اکثر ما با فواید نوشیدن منظم آب آشنا هستیم اما به دلیل تنوع نوشیدنی‌های مختلف، گاه کم‌تر به سراغ آن می‌رویم. در این مقاله به اثرات رژیم ۳۰ روزه‌ی آبی اشاره شده است و این که این رژیم می‌تواند چه تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی بدن بگذارد.

masoomeh بازدید : 303 یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 نظرات (1)

 

۵ رازی که هر عکاس باید بداند

امروزه هنر عکاسی نسبت به گذشته طرفداران بیشتری پیدا کرده است. نمایش یک معنا یا مفهوم در یک قاب ایستا مطمئنا کار ساده‌ای نیست و ذوق و نگاه خاصی می‌طلبد. 

 "پدرو کوئینتلا" معلم تاریخی است که ذوق و استعداد عکاسی هم دارد و به عنوان یکی از چهره‌های شاخص و انگیزشی در سایت 500px شناخته شده است. وی در مقاله‌ی اخیرش، برای آن دسته از افرادی ...

masoomeh بازدید : 41054 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

به تازگی از ترکیب نوعی هیدروژل با سمنت های ترمیم استخوان که از سالیان دور مورد استفاده بوده، ماده‌ای به دست آمده است که به صورت فوم بوده و از طریق سرنگ قابل تزریق به بدن است. این فوم در صورت پشت سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه می‌تواند به طور وسیع در درمان پوکی استخوان و برخی بیماری‌های دیگر به کار رود.

masoomeh بازدید : 323 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (1)

طلا تنها یک فلز گران قیمت و زرد رنگ نیست. در طول سالیان گذشته این ماده توسط پزشکان برای درمان روماتیسم مَفصلی، آسم و بیماری های مختلف دیگر استفاده شده است. اما استفاده ی درمانی از طلا همواره به علت سَمی بودن این فلز برای بدن با محدودیت همراه بوده و اخیرا، داروهای کم خطرتر و با کارآیی بهتری جانشین آن شده اند.

طلا

masoomeh بازدید : 354 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (0)

آلبرت اینشتین

 

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد بالا بودن نشانه‌های ابتلا به طیف درخودماندگی یا اوتیسم در دانشمندان و ریاضیدانان باعث شده تا تفکر و استدلال منطقی در آنها بهتر از دیگران باشد.

masoomeh بازدید : 421 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (0)

مغز انسان

 

حدود صد سال پیش یک پزشک اتریشی به نام آلزایمر که در کشور آلمان کار می کند ، حالات یک بیماری را توصیف و ثبت می کند . بعدها افراد دیگری آسیب شناسی مغز این فرد را باز می کنند ودر باره ی خصوصیات آن مطالعه می کنند . بنابراین به افتخار آن پزشک اسم این بیماری را آلزایمر می گذارند. ما یک سری توانایی های عقلانی شناختی داریم . همه ی ما یک سری خصوصیات ژنتیک داریم که از نسل های خود به ارث می بریم . یک سری دیگر از خصوصیات شناختی و توانایی های عقلانی خود را به مرور زمان در اثر تجربیات ، آموخته ها و تحصیلات بدست می آوریم . به مجموعه ی اینها توانایی های عقلانی یا شناختی می گویند . امکان دارد بر اثر یک اتفاق یا تخریب در مغز به مرور ما همه ی اینها توانایی ها را از دست بدهیم . به این حالت آلزایمر می گویند . 

masoomeh بازدید : 402 دوشنبه 06 مهر 1394 نظرات (2)

 

سندرم پای بی قرار را با این مواد مغذی آرام کنید

 

در سندرم پاهای بی‌قرار فرد مبتلا در پاها و البته گاهی در دست‌ها و سایر اعضای بدن احساس ناخوشایندی دارد و برای اینکه احساس راحتی کند نیاز شدیدی به تکان دادن پاها پیدا می‌کند. این مشکل باعث بروز احساسات ناراحت‌کننده‌ای‌ مانند سوزن‌سوزن شدن، سوزش، خارش و کشیدگی در پاها می‌شود. معمولا این مشکلات با دراز کشیدن یا نشستن‌های طولانی مدت رخ می‌دهد و علائم مختلفی دارد. در این مطلب در مورد مواد غذایی مفید و مضر در این سندرم صحبت خواهیم کرد.

masoomeh بازدید : 314 پنجشنبه 02 مهر 1394 نظرات (0)

 

 

این روزها دیدن خانم‌های سیگار بدست در سطح شهرها خیلی تعجب بر انگیز نیست چرا که گویا قبح این کار شکسته شده تا جایی که حتی قلیان به پای ثابت محافل خانوادگی شان تبدیل شده اما یک سوال مطرح است که این افزاد می‌‌دانند که این دودها چه برسر خودشان و خانواده‌هایشان می‌آورد؟

masoomeh بازدید : 366 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (1)

در نیم قرن اخیر، کاوش‌های فضایی ناسا الهام‌ بخش تولید محصولاتی بوده که به ضروریات زندگی ساکنان زمین تبدیل شده است.

 

NASA_ناسا، سازمان ملی هوافضای آمریکا، اجرای برنامه‌های فضایی غیرنظامی این کشور را به‌عهده دارد. جمع کثیری از نخبگان علمی در رشته‌های مختلف از نجوم، فیزیک و شیمی گرفته تا زیست‌شناسی و علم مواد در این مجموعه فعالیت می‌کنند و از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۵۸ توانسته‌اند به پیشرفت‌های شگرفی دست یابند که از جمله آنها می‌توان به اعزام انسان به ماه و کاوش بر سطح مریخ با ابزارهای خودکار بدون سرنشین اشاره کرد. اما از آنجا که فقط بخش کوچکی از اختراعات این مجموعه برای ساکنان زمین کاربردی است، ناسا تصمیم گرفت با الهام گرفتن از وسایل مکانیکی کوچکی که در صنعت هوافضا کاربرد دارد، بخشی از اختراعات خود را به طراحی و ساخت ابزارهایی که در زندگی روزمره ساکنان زمین کارایی دارد، اختصاص دهد. در ادامه ده مورد از این اختراعات را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 203
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,367
  • بازدید ماه : 3,906
  • بازدید سال : 20,812
  • بازدید کلی : 453,573