loading...
به سوی نور
Boss بازدید : 6896 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (4)

پنگوئن های بی بال:

 

نگوئن‌های بی‌بال سرده‌ای از پنگوئنها است که در بر گیرنده دو گونه پنگوئن امپراتور و پادشاه است. این سرده در گذشته دارای سه گونه بود که با منقرض شدن پنگوئن ریجن (Aptenodytes ridgeni) درپلیوسن آغازین یا پسین به تنها دو گونه کاهش یافت.داده‌های ریخت‌شناسانه و ملکولی نشان داده‌اند که سرده پنگوئن‌های بی‌بال بنیان همه دیگر پنگوئن‌ها بوده‌است، بدین معنا که این سرده از شاخه‌ای از پرندگان جدا شد که بعدها به تشکیل همه انواع پنگوئن‌ها منجر شد.[۱] شواهد دی‌ان‌ای نشان از آن دارند که این جدایی فرگشت در ۴۰ میلیون سال پیش پدید آمد.

بررسی‌های رفتارشناسانه پنگوئن‌ها نیز در گذشته به نتیجه مشابهی، که بر پایه آن همه دیگر پنگوئن‌ها از این سرده سرچشمه گرفته‌اند، رسیده بودند.

پنگوئن ها چشم زرد:

پنگوئن چشم زرد (نام علمیMegadyptes antipodes) و یا هویهو (به انگلیسیHoiho)‏ گونه‌ای پنگوئن بومی نیوزلند است. قبلاً تصور می‌شد که این پنگوئن‌ها به پنگوئن کوچک نزدیک باشند اما تحقیقات مولکولی بیشتر نشان داد که این‌ها به زردچشمان نزدیک اند. آن‌ها مانند بسیاری از پنگوئن‌های دیگر، عمدتاً ماهی خوار هستند.

پنگوئن های ریش خطی:

پنگوئن ریش‌خطی (نام علمیPygoscelis antarcticus) یک گونه پنگوئن است که در جزیره ساندویچ جنوبی، قطب جنوب، جورجیای جنوبی، و جزیره بووه زندگی می کند. به آن ها سیاه و سفیدهای باریک نیز می گویند.

پنگوئن های آدلی:

نگوئن آدلی (نام علمیPygoscelis adeliae) گونه‌ای پنگوئن است که در طول سال در سواحل قطب جنوب زندگی می‌کند. آن‌ها در قطب جنوب با پنگوئن‌هایی از جمله پنگوئن امپراتور، مرغان برفی و مرغان قطب جنوب همسایه‌اند. این گونه پنگوئن در سال ۱۸۴۰ توسط یک کاوشگر فرانسوی به نام ژول دومون د اورویل کشف کرد.

پنگوئن های آفریقایی:

پنگوئن آفریقایی (Spheniscus demersus)، که به نام «پنگوئن پا سیاه» هم شناخته می‌شود، گونه‌ای پنگوئن ساکن آب‌های جنوب آفریقاست.

در گذشته آن را به خاطر صدایش، که بسیار شبیه به عرعر خر است، «خر پنگوئن» می‌نامیدند.

پنگوئن های راست کاکل:

پنگوئن راست‌کاکل (نام علمیErect-crested Penguin) گونه‌ای پنگوئن اهل نیوزلند است. قد این پنگوئن‌ها ۵۰-۷۰ سانتی متر و وزن آن‌ها ۵٫۶-۲ کیلوگرم (۵٫۵-۱۳ پوند) است. در این گونه نیز مانند دیگر گونه‌های پنگوئن‌ها، قد و وزن مردان بیشتر است.

پنگوئن های ماژلان:

پنگوئن ماژلان (نام علمی: Spheniscus magellanicus) یکی از گونه‌های پنگوئن آمریکای جنوبی است که در نواحی ساحلی آرژانتین، شیلی و جزایر فالکلند زیسته و گروهی از آنان نیز به برزیل مهاجرت کرده‌اند. پنگوئن‌های ماژلان، پرشمارترین پنگوئن‌های سردهٔ Spheniscus یا پنگوئن‌های نواردار محسوب می‌شوند و نزدیکترین خویشاوندان آنها، پنگوئن آفریقایی، پنگوئن هامبولت و پنگوئن جزایر گالاپاگوس می‌باشد.

پنگوئن ماژلان در آب تغذیه کرده و به صورت گله‌های بزرگ شکار ماهیان مرکب، ساردین، کریل و دیگر سخت‌پوستان می‌پردازد. از آنجایی که این پرندگان همراه با شکار خود آب شور اقیانوس را نیز فرو می‌دهند، غده‌ای نیز در بدنشان برای تصفیهٔ نمک بوجود آمده است.

 

منابع:

fa.wikipedia.org

(google.com(search image

(bing.com(image search

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط معصومه در تاریخ 1392/05/18 و 7:46 دقیقه ارسال شده است

من از فرم هیکل و راه رفتن پنگوئنها خیلی خوشم میاد . خیلی بامزه هستن. تجمع عظیمشون همیشه برای من عجیب و حیرت انگیز بوده. ممنونم که مطلبی به این خوبی گذاشتید.

این نظر توسط behrooz در تاریخ 1392/05/15 و 21:17 دقیقه ارسال شده است

فکرمیکنم پنگوئن ها از عجیب ترین رفتار دربین حیوانات برخوردارند.

نوع زندگی آنها و عواطفشان تحسین برانگیز است.
تشکراز boss

این نظر توسط behnam در تاریخ 1392/05/15 و 12:58 دقیقه ارسال شده است

من هم خیلی پنگوئن ها رو دوست دارم.شاید اونها یکی از محبوب ترین حیوانات نزد انسان ها باشند.خیلی هم باهوشند.مطلب خلاصه و مفیدی بود.خیلی وقت بود دنبال همچین مطلبی می گشتم.مرسی...

این نظر توسط neda در تاریخ 1392/05/14 و 23:19 دقیقه ارسال شده است

من خیلی پنگوئن رو دوست دارم مخصوصا راه رفتنش رو مطلب جالبی بود ممنون از شما


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 202
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 1,069
  • بازدید سال : 17,975
  • بازدید کلی : 450,736