loading...
به سوی نور
chief بازدید : 199 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (3)

شنبلیله,خواص شنبلیله,خاصیت شنبلیله,خواص گیاه شنبلیله

دانه و برگ های شنبلیله به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که خواص دارویی زیادی داشته و بیماری های متعددی را درمان می کند.
* نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، مصرف روزانه ۵۶ گرم تخم شنبلیله، به طور چشمگیری خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد و در کاهش کلسترول و قند در بیماران دیابت نوع ۲ نقش دارد.
* با ایجاد احساس سیری در فرد به کاهش وزن کمک می کند.
* مخلوطی از ماست و مقداری تخم پودر شده شنبلیله را پس از صرف غذا میل کنید تا باعث کاهش وزن شود.
* شیر در زنان شیرده را افزایش می دهد.
* برای کاهش میزان قند خون یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله ناشتا بخورید.
* مانع بروز چین و چروک، دانه های سرسیاه، خشکی و جوش های قرمز می شود. ضماد تهیه شده از برگ های تازه شنبلیله و آب را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.
* ناراحتی های مربوط به قاعدگی را کاهش می دهد.
* مصرف شنبلیله، مانع ریزش مو و به وجود آمدن شوره سر می شود.
* خاصیت ضدالتهابی آن، زخم های خارجی یا کبودی را التیام می بخشد.

منبع : parsiteb.com

 

chief بازدید : 304 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (3)

کاهش وزن,داروهای گیاهی برای کاهش وزن

گیاهان خوراکی و چاشنی‌ها فوائد بسیاری برای حفظ سلامت اعضای مختلف بدن دارند و بویژه در کنترل وزن نیز بسیار موثرند.

برخی از مفیدترین گیاهان خوراکی برای کاهش وزن عبارتند از:

- دارچین: دارچین به دلیل کمک به کنترل قند خون، مفیدترین گیاه برای کمک به کاهش وزن است.

- زنجبیل: این گیاه با پاکسازی سیستم گوارشی از ذخیره چربی‌های اضافی در بدن جلوگیری می‌کند.

- هل: این ماده خوراکی به ارتقای فرآیند سوخت و ساز و توانایی بدن در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

- زردچوبه: این ادویه زردرنگ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند.

- برگ گیاه گزنه: این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌هاست که به پاکسازی خون و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیب‌هایی است که میل به پرخوری را از بین می‌برد و از قابلیت چربی‌سوزی برخوردار است.

- زیره سبز: این ماده خوراکی فرآیند هضم غذا و تولید انرژی را ارتقاء می‌دهد و به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

- جنسینگ: سطح انرژی و میزان سوخت و ساز موادغذایی را در بدن افزایش داده و در نتیجه مانع از افزایش وزن می‌شود.

به گزارش ایندین تایمز، از دیگر مواد خوراکی موثر در کاهش وزن می‌توان به فلفل سیاه، کاسنی زرد و دانه کتان اشاره کرد.

منبع:aftabir.com

Boss بازدید : 270 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (1)

                                     

 

دانشمندان با الهام از مورچه های برگ بُر، طبقه جدیدی از داروهای ضد سرطان را ساخته اند که نه تنها قدرتمند است بلکه یکی از مهمترین عوامل ایجاد مقاومت به شیمی درمانی را دور می زند.

hawking بازدید : 435 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (2)

 

 

 

 

انشمندان ناسا فیلمی را منتشر کردند که حضور یک شیء عجیب پرنده احتمالاً متعلق به بیگانگان را در نزدیکی سیاره عطارد نشان می دهد.

کاوشگر “تصویربردار هلیوسفریک- ۱″ ناسا تصاویری را از یک فضاپیما غول پیکر در نزدیکی کوچکترین سیاره منظومه خورشیدی تهیه کرد.

فیلمی که از این تصاویر بر روی سایت نیروی دریایی آمریکا منتشر و توسط علاقه مندان “یوفوها” و “بیگانگان فضایی” بر روی “یو تیوب” به اشتراک گذاشته شده است در حقیقت مربوط به عکسهایی است که این کاوشگر ناسا از یک انفجار عظیم تاج خورشیدی گرفته است اما این انفجار با ایجاد یک اثر دیداری اشکالی را به وجود آورده و این توهم را ایجاد کرده که یک فضاپیما درحال عبور از کنار سیاره عطارد است.

در این خصوص “ناتان ریچ”، مهندسی که در پروژه SECCHI (اتصال تاجی خورشید زمین و تجسس هلیوسفریک) کار می کند در این خصوص به روزنامه “هافینگتون پست” گفت: “ترجیح می دهم در مورد آن چیزی که دیگران به آن فکر می کنند تفسیری نکنم. چیزهای از این دست اغلب اتفاق می افتند. در این ویدیو یک انفجار تاج خورشیدی رخ می دهد که در واقع انفجاری از الکترونها و پروتونها است اما زمانی که این شعله ها به سیاره عطارد می رسد باد خورشیدی توده بسیار درخشان و بزرگی را به وجود می آورد.”

پروژه SECCHI علاوه بر تحقیق برپایه کاوشگر تصویر بردار هلیوسفریک- ۱ با تلسکوپهای دیگری که تاج خورشیدی را رصد می کنند نیز کار می کند.

یک کاربر اینترنت که این فیلم را بر روی وب سایت خود بارگذاری کرده است در تفسیر این ویدئو نوشت: “این تصویر متعلق به یک شیء استوانه ای و به نظر من یک فضاپیما است.”

“ناتان ریچ” ضمن رد این توضیحات گفت: “تصویر این بیگانه در واقع یک اثر دیداری یا توهم عطارد و تنها نتیجه یک اثر پیچیده است که در اثر حرکت باد خورشیدی به وجود می آید.”

این ویدیو که در مدت تنها چند روز پس از اشتراک گذاری بر روی یو تیوب بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشت به اعتقاد یوفوشناسان، حضور یک فضاپیمای عظیم بیگانه است که تقریبا به بزرگی خود سیاره بوده و حدود ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر قطر دارد و در اطراف عطارد می چرخد.

 

منبع:shegeftiha.com

Boss بازدید : 256 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

تعریف جدید هوش چیست؟ آیا با این تعریف شما باهوش هستید؟

درس پشت درس، دارید می‌افتید؟ كم كم دارد از تحصیلات آكادمیك حالتان به هم می‌خورد؟ دپ زده‌اید كه آن‌قدر خنگید كه نمی‌توانید درس‌هایی را كه نصف بیشتر همكلاسی‌هایتان پاس می‌كنند، پاس كنید؟ دارید حس می‌كنید كه بلا نسبت ما، (خنگ) هستید؟
اما آیا واقعا چون نمی‌توانید درس‌هایتان را پاس كنید، خنگ هستید؟ آیا فقط آنهایی كه مدرك دكترا و فوق لیسانس‌شان را قاب گرفته‌اند و زده‌اند بالای میز كامپیوترشان، باهوش هستند؟
تا موقعی كه هوش به معنی همین آی‌كیویی بود كه از تست‌های سنتی به دست می‌آمد بله؛ باهوش‌ترین‌ها همان آقا مهندس‌ها و خانم دكتر‌ها بودند. اما نظریه‌های جدیدتر هوش، چیز دیگری می‌گویند.
آنها برگشته‌اند به تعریف اصلی هوش یعنی (توان سازگاری و پیشرفت در شرایط مختلف) و به این نتیجه رسیده‌اند كه یك مكانیك ماهر با تحصیلات سیكل، یك نوازنده دوتار بی‌سواد، یك فوتبالیست لیگ برتر یا یك كشاورز كه از زمینش محصول بیشتری برداشت می‌كند هم باهوش هستند.
در واقع هوش‌ها انواع و اقسام دارند؛ باید هر كسی در وجود خودش به دنبال هوش خود بگردد و تحصیلات و شغلش را بر پایه آن قرار دهد. هوارد گاردنر روان‌شناسی بود كه اولین بار این حرف را بر سر نظام آموزشی سنتی دنیا فریاد كشید.
تعریف جدید هوش: کسی که بتواند در شرایط مختلف خود را با شرایط پیش آمده سازگار سازد.

Boss بازدید : 237 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (5)

                                               

شرکتهای سازنده اپلیکیشنهای تلفنهای همراه به قدری اطلاعات درباره کاربران خود جمع کرده اند که به زودی می توانند این اطلاعات را براساس امواج مغزی کاربران خود به شرکتهای دیگری چون بیمه و تبلیغات عرضه کرده و به فروش برسانند.

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 202
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 333
  • بازدید ماه : 1,052
  • بازدید سال : 17,958
  • بازدید کلی : 450,719