loading...
به سوی نور
behrooz بازدید : 310 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (5)

نام وی محمد و نام پدرش زکریا و کنیه‌اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌اند، اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌های رازس Rhazes و رازی Al-Razi در کتاب‌های خود یاد کرده‌اند. به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال ۲۵۱ هجری (۸۶۵ میلادی) در ری متولد شده و دوران کودکی و نوجوانی‌ و جوانی‌اش دراین شهر گذشت .زندگینامه زکریا رازی , بیوگرافی زکریا رازی

elham بازدید : 438 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (8)

 

در تحقیقات قدیمی سرعت هوای ایجاد شده توسط عطسه را حدود 100 متر در ثانیه تخمین زده بودند. از اونجایی که این سرعت تخمین شده بسیار زیاد استو نیروی بسیاری صرفه عطسه کردن می شود، پژوهشگران زیادی درباره ی سرعت عطسه تردید داشتند. پس از مدّت ها پژوهشگران با استفاده از دوربین های فوق العاده دقیق و سریع به این نتیجه رسیدن که سرعت عطسه 5/4 متر در ثانیه است! که این مقدار برابر با سرعت سرفه در ثانیه و حتی کمتر از آن است. پس می توان گفت عطسه سرعت بیشتری ندارد. بلکه در بعضی سرفه های شدید حجم هوای بیشتری جا به جا می شود. تنها تفاوت عطسه و سرفه در آن است که عطسه از فضای تنفس بینی خارج ولی سرفه از سینه به فضای دهانی جابه جا می شود. به همین دلیل هم هست که در خانم ها کسانی که جثه ی کوچکتری نسبت به بقیه دارند عطسه های آرام تری می کنند. و همین طور در آقایان کسانی که ورزشکار هستند دارای عطسه های محکم تر و پر سر و صدا تری نسبت به بقیه می باشند.

 

hawking بازدید : 462 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (6)

از زمان تشکیل پوسته جامد روی کره زمین، در حدود سه میلیارد سال می گذرد. از این مدت زمین شناسان فقط در حدود پانصد میلیون سال اخیر آن را، از راه رسوب شناسی مطالعه کرده اند و از سرگذشت آن آگاه شده اند، و از اعصار قبل و بعد از آن آگاهی کافی و مفصلی ندارند؛ و آن مدت طولانی پیش از پانصد میلیون سال را، در اصطلاح زمین شناسی "دوران پیش از عهد اول" (پرکامبرین) خوانده اند؛

mozhgan بازدید : 230 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (9)

پشه,علت نیش زدن پشه,مواد دورکننده حشرات

شما هم می دانید که پشه ها بیشتر جذب برخی افراد می شوند و به نظر می رسد قسمت هایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می دانید چرا این گونه است؟ این موضوع یکی از وسیع ترین تحقیقات در سال های اخیر بوده است.
بر طبق تحقیقات، هر نوع پشه، به یک چیز جذب می شود، برای مثال برخی پشه ها ممکن است جذب خون انسان شوند، در حالی که برخی دیگر تنها جذب خون حیوانات می شوند

elham بازدید : 280 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (7)

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام کوتاه کردن چمن توسط باغبان و یا قدم زدن در پارک بوی خوشایندی حس کنید و آرزو کنید این بو هیچ وقت تمام نشود و راجع به آن در ذهن خود سوالاتی شکل دهید. از جمله سوالات رایجی که عموم مردم از خود می پرسند این است که چرا این بو انقدر خوشایند است؟

 

behrooz بازدید : 271 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (7)

Nikolaus Kopernikus.jpg

نیکلا کپرنیک یک پزشک و ستاره شناس لهستانی است که نظریه‌های قبلی را نسبت به موقعیت زمین در کیهان عوض کرده است. او در کتاب مشهورش (گردش افلاک آسمانی) می‌گوید: زمین در هر روز یکبار به دور خود و در مداری که یک سال به طول می‌انجامد، به دور خورشید می‌چرخد.

elham بازدید : 233 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (8)

                                                                                                     

ناحیه ای در سواحل شرقی قاره ی آمریکا در نزدیکی جزیره ی بر مودا مدت هاست شایعات زیادی را به خود جلب کرده است.عده ای خرافات بی پایه و اساسی درباره ی این ناحیه و گمشدن کشتی ها و هواپیماها را از جمله، وجود پریان دریایی، جادوگران، خون آشام ها، خزه های دریایی نفرین شده، سیاهچاله های کوچک، مصریان باستان، ساکنان جزیره ی خضرا و... را به این ناحیه نسبت داده اند. اما هیچ مدرکی برای اثبات این حرف ها یافت نشد و کتاب هایی که خبر از وجود همچین ناحیه ای داده اند بر اساس افسانه ها و حرف های بی پایه شکل گرفته است. پس راز اصلی برمودا چیست؟

 

پس از اختراع G.P.S و عکس ها ی گوناگون ماهواره ای علاوه بر حل این معما که هیچ هواپیما و یا کشتی دیگری نا پدید نشد دانشمندان دریافتند که مثلث برمودا در اصل مثلث نیست و به یک بیضی یا حتی به یک دایره ی بزرگ شباهت دارد.

 

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1138
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 280
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,444
  • بازدید ماه : 3,983
  • بازدید سال : 20,889
  • بازدید کلی : 453,650